Et lett farvel med bruskassene

Et lett farvel med bruskassene

Coca-Cola er en trofast kunde, og i mange år lagde vi tradisjonelle «kasseraster» for dem. En stor pappdel ble tredd ned over fire bruskasser og fikk en kampanjeplakat på toppen. Helt fint, det. Kassene hvilte stødig på hverandre og pappen var en god flate for ulike kampanjebudskap. Men tidene forandrer seg, og det gjør flaskene også.
Send prisforespørsel
Fontstørrelse
Da Coca-Cola Enterprises Norge investerte i nytt produksjonsutstyr i 2012, ble den gamle gjenbruksflasken byttet med mer miljøvennlige gjenvinningsflasker, såkalte Plantbottles. De kommer til fabrikken som bittesmå preformer, blåses opp, fylles og komprimeres igjen når de pantes. Det betyr færre lastebiler med tomgods på veiene, og ettersom flaskene ikke skal brukes om igjen, trenger de heller ikke å vaskes. Dermed reduseres også bruken av vann og kjemikalier. Men hvordan skal man stille ut flasker som ikke lenger bor i en kasse? Kan man lage et pappdisplay som tåler vekten av tre eller fire etasjer med halvlitere? Det måtte vi finne ut av. Vi tegnet og konstruerte og skar og brettet og prøvde oss fram. Vi kunne forlate en ferdig stablet dummy fredag ettermiddag og komme tilbake til brusflasker utover hele gulvet mandag morgen. Men plutselig sto det der, sterkt og stødig. Ved første øyekast virker det som et helt vanlig funksjonelt display. Dét er til vi forteller om alt arbeidet som ligger bak.

 


glomma papp cola fukt2Nei takk til fuktskader

Massivpapp kan belegges med PE (polyetylen), også kjent som plast. Hvis du er litt lur, plasserer du displayet ditt på et fuktbrett av PE-belagt massivpapp. Da lever det enda lenger.

 

Styrken ligger i den firedoble bølgepappen

24 frittstående flasker eller 12 kilo på hver hylle, uten støtteinnlegg, krevde en helt spesiell konstruksjon. I tillegg måtte det umonterte og krympepakkede displaysettet være lite og hendig - med mål innenfor 80 x 80 cm, sånn at det fikk plass i Coca-Cola-selgernes biler. En morsom utfordring - men det lot seg jo gjøre!


Oppmerksomhet til produktene

Vi liker å tenke på oss selv som scenearbeidere. Vår oppgave er å få produktene til å skinne. Det er selvfølgelig hyggelig når folk sier at displayene våre er fine. Men enda hyggeligere er det å høre at produktene blir revet bort.


Spør en ekspert

"Du må teste displayet med produktene i», sier vi til kundene våre når vi lager en dummy. Selv om bølgepapp har stor styrkekapasitet, er det ikke alltid like lett å konstruere nye løsninger uten å ha testet hele varemengden inni. La den også stå noen dager slik at vi er helt sikre på optimal stabilitet."

Andre gode display og emballasjeløsninger:

Lønnsomme agurker
En rekommandert genistrek
En smakfull løsning
Jordan vet hvordan
En kald fisk på tur
Hvordan lager man en verdensmester

1. Meget lett og tar liten plass!

glomma papp cocacola flatpakket
Flatpakket display som tar veldig lite plass. Kun 80 x 80 cm. og 2,5 cm tykk.

2. Meget lett å montere

glomma papp cocacola montering
Brett ut og legg på. Kan benyttes med 3 eller 4 brett.

3. Tåler over 4 kasser brus!

glomma papp cocacola ferdig
Konstruksjonen tåler vekten av 48 flasker som har en totalvekt på nesten 50 kilo. Utrolig, men sant.
Trond Ludvigsen

Trond Ludvigsen

Salgssjef Display
+47 970 82 685
Bianca Heidenberg

Bianca Heidenberg

Selger
+47 907 64 767
Kristine Benito

Kristine Benito

Selger
+47 46 50 46 55
glommapapp
Kontaktinformasjon
Glomma Papp AS
Statsminister Torps vei 17/19
1738 Borgenhaugen
Postboks 145
1701 Sarpsborg
Tlf.: +47 69 11 01 00
Faks: +47 69 11 02 00
post@glommapapp.no